De eerste dagen - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Hannah en Inge en Timothy Geneestianen - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Hannah en Inge en Timothy Geneestianen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Inge Vos

Blijf op de hoogte en volg Hannah en Inge en Timothy

23 Maart 2017 | Gambia, Sere Kunda

Na de eerste dag hier, die voor ons nogal druk was, hebben we twee dagen wat rustiger aangedaan. Woensdag kregen we 's ochtends nog een introductie van WEC, de verschillende projecten in het land werden op een rijtje gezet en wat culturele aspecten, en 's middags hebben we een paar interviews gedaan. Daarnaast hebben we nogal een enorm hoeveelheid eten ingeslagen, want ja, je weet maar nooit wat je voor groente in Sibanor zult vinden. Gnignoegna. Dat wordt slepen op reis morgen ;)
Vandaag, donderdag, gingen we 's ochtends naar Tanji, waar ze en supercool project hebben waar ze mensen meerdere skills aanleren zoals electiciendingen en timmermansdingen enzo. Daar kregen we een rondleiding over het terrein. Daarna gingen we nog naar de lokale vismarkt met heerlijk typische geuren en konden we zien hoe de vis werd binnengehaald. Voor lunch zijn we naar een hotel aan het strand gegaan met best wel mooi uitzicht en !!! een zwembad !!! waar we dus nog maar wat zijn rond gaan hangen :D
Geloof het of niet, maar het water was best wel koud! We kregen kippenvel en bibberden in de zon, maar het was alsnog volop genieten. We moeten toch wat toerisme pakken voor de komende dagen in Sibanor, of niet?
Nog een tripje langs de craft market en Hannah en Inge zijn twee rokken rijker, dezelfde stof nog wel dus iedereen noemde ons twin sisters en vond het geweldig dat we in Afrikaanse stofjes rondliepen. En nu zitten we weer voldaan op de bank en gaan we vast weer vroeg naar bed, vast wel, want morgen moeten we er weer vroeg uit! Vertrek om 8:30, oeps!
Liefs en (hopelijk want ja internet..) tot gauw!

• 23 Maart 2017 - 22:31

Laura Vos:

Goeie reis morgen!. We zijn benieuwd wat jullie daar mee gaan maken.

• 23 Maart 2017 - 23:09

Annette Kunst:

Leuk te lezen over de eerste dagen
    Inge, had je de Afrikaanse grond nog gekust, bij aankomst op dinsdag? En benieuwd naar foto's! Goeie reis morgen.

• 24 Maart 2017 - 17:13

Anny Ijmker (Apeldoorn):

Fijn dat je veilig overgekomen bent,Inge!
    Doet dit land je nog denken aam Mozambique?
    Of ligt dat veel te ver van elkaar?
    Het lijkt me ook nog wel wennen in een totaal ander land ver van je eigen"nest -geuren" :-)
    En nu het binnenland in,heel veel voldoening gewenst!
    groetjes,

• 26 Maart 2017 - 16:47

Inge:

Vrijdag veilig aangekomen in Sibanor, het is er heel wat warmer overdag dan in Banjul, maar 's nachts weer koeler. We wennen eraan.
    Ik heb de Afrikaanse grond gekust met mn blote voetjes! Maar dit land doet me enorm denken aan Mozambique, het lijkt er heeel erg op! Het is gewoon zoeken naar de verschillen, al zijn die er natuurlijk wel ;) Ik krijg wel heimwee, maar dan naar Mocuba :3

Hannah en Inge en Timothy

Wij zijn Hannah Romeijn, Inge Vos en Timothy Mulder, derdejaars geneeskundestudenten in Groningen, lid van de C.S.V. Ichthus in Groningen en vrienden. In ons derde jaar van Geneeskunde moeten wij een project en scriptie maken. Aangezien we allemaal interesse hebben in Afrika - Inge woonde er 6 jaar, zij en Timothy hebben allebei oog op een carrière als tropenarts, en ook Hannah vindt het interessant, vonden we dit een goede kans om ervaring op te gaan doen in Afrika. We vliegen op 20 maart naar Gambia! Volg onze reis, we hopen wekelijkse updates te geven - als het internet meewerkt.

Actief sinds 28 Feb. 2017