Gambia - Reisverslagen van Hannah en Inge en Timothy Geneestianen - WaarBenJij.nu Gambia - Reisverslagen van Hannah en Inge en Timothy Geneestianen - WaarBenJij.nu

Gambia

20 maart vertrekken wij naar Gambia! Aaaah! Eng, spinnen, tropisch land, verre vliegreis, volwassenheid. Ja, dus, maar we zijn volwassen dus we gaan. Oh ja, we hebben allemaal interesse in Afrika - Inge woonde er zelfs 6 jaar - dus toen we hoorden dat we een project moesten doen met een scriptie dachten we met z'n allen: dit is onze kans!
We gaan eerst heel hard bezig zijn met voorbereidingen voor ons project - we willen voedingsonderwijs gaan geven met behulp van toneelstukken aan zwangere vrouwen die de antenatal clinic opzoeken in Sibanor. De toneelstukjes worden opgevoerd door vrouwen uit Gambia, omdat zij veel beter weten hoe ze het moeten brengen en zorgen dat het bij de cultuur past. Daarvoor doen we heel veel literatuuronderzoek, maken we het onderwijsprogramma voor de vrouwen die toneelstukjes opvoeren en maken we de vragenlijsten waarmee we het project willen evalueren. Kortom: genoeg te doen!
Met deze blog hopen we jullie op de hoogte te houden van ons proces en van de reis zelf. Het is immers best wel cool dat we zo ver weg gaan en jullie gaan ons heel erg missen!

Groetjes van ons!
Inge, Hannah, Timothy

24 April 2017

So long, farewell...

21 April 2017

Heel hard huilen en toeristisch genieten

19 April 2017

Time flies..

13 April 2017

Nog maar een week?

08 April 2017

Jifanga, parlementsverkiezingen en Abca's Creek
Hannah en Inge en Timothy

Wij zijn Hannah Romeijn, Inge Vos en Timothy Mulder, derdejaars geneeskundestudenten in Groningen, lid van de C.S.V. Ichthus in Groningen en vrienden. In ons derde jaar van Geneeskunde moeten wij een project en scriptie maken. Aangezien we allemaal interesse hebben in Afrika - Inge woonde er 6 jaar, zij en Timothy hebben allebei oog op een carrière als tropenarts, en ook Hannah vindt het interessant, vonden we dit een goede kans om ervaring op te gaan doen in Afrika. We vliegen op 20 maart naar Gambia! Volg onze reis, we hopen wekelijkse updates te geven - als het internet meewerkt.